2010. szeptember 19., vasárnap

Merengés- szabadvers, első próbálkozás.




Merengés


A hamvadó cigaretta füstje elszállt,
 de megőrizte a teljesség látszatát.
Sötét világban a fény aranyat ér,
 s az aranyat nem adnád el semmiért.
 Mocskos pénznek értéke holmi csillogás,
 de a buja vágy által keltett lopás csak önámítás.
 Tedd fel kezed, s add meg magad a tátongó lyuknak,
 mely fejed felett nyílik és bekebelez
 amint fáradt lábad remegése elárulja gyengeséged.
 A látszat vajmi kevés, nem érdemel tág szemeket.
 Ne remélj kegyelmet, az élet nem diétázik,
 Súlya összenyom, ha már a remény utolsó párája testedből távozik.
Ne könyörögj, s ne remélj. Rajtad csak egy valaki segíthetett volna,
Te, Magad.
Nem emelnek keresztre, nem ássák ki sírodat,
 tested élettelen hever majd sötét erdők lombja alatt.
Te kényszerítettél megnyugvásra, s neved is feledem,
 Nem ér annyit e név, s e rang,
hogy ajkam elhagyja megannyi értékes szó mellett.
 A gondolatot nem irányíthatom,
 de meg fogom vetni magam minden pillanatért,
amikor rólad merengek.
Pusztulj te tétova álomkép, te szégyentelen, gyenge,
 bárgyú emlékkép, mely tőrt döfött szívembe, lelkembe.

2 megjegyzés:

  1. Nem is értem, hogy miért nincs itt komi? :O
    Részben az én hibám is...
    Huhh...konkrétan az elolvasása után csendben néztem még a sorokat. De ez csak is jó, mert hatással volt rám.
    Isiben, amikor vettünk verset, akkor természetesen mindig elemeztük...ahogy a nagy könyvben megvan írva. Néha ez jó volt, mert ott is elgondolkoztam hogy az író mire gondolhatott egy-egy sorral. Mit akart mondani...mi a jelentése. Sokszor okosnak éreztem magam, de mikor elmondtam az "én verziómat" akkor sokszor pofára estem...
    Töprengek :)
    Szeretem a sötét, igazán mély érzésekről olvasni. Néha jobban szeretem, mint egy párbeszédet. Most itt gondolhatsz : gyászra,depresszióra, vagy éppen egy olyan dologra ahol saját magaddal küzdesz valami ellen...reménytelenül? (nyitott vég)
    Gratulálok! Nekem nagyon tetszett! :)
    Pussz :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Örülök, hogy írtál ehhez, mert tényleg az első versem és a Little Ashes ihlette, kimentem utána cigizi és valahogy az első két sor adta magát utána meg bejöttem és egyből írtam ami eszembe jutott, mondhatni gondolkodás nélkül, aztán ez lett belőle. Nem értek a versíráshoz azt sem tudom, hogy ez beleillik-e a szabad vers kategóriába, de ez van. :D

    VálaszTörlés